Una Mala Cita

Enseñando con
Una Mala Cita

Trata sobre: el uso de razones y proporciones para representar relaciones cuantitativas. Resolver problemas que se presentan en matemáticas y en otras situaciones.

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Estándares Comunes de Matemáticas de "Una mala cita"

Estándar Descripción del estándar
6.RP Entienden los conceptos de razón y utilizan el razonamiento proporcional para resolver problemas.
6.RP.1 Entienden el concepto de una razón y utilizan el lenguaje de las razones para describir una relación de razón entre dos cantidades.
6.RP.2 Entienden el concepto de una tasa por unidad a/b asociada con una razón a:b para b ≠ 0, y utilizan el lenguaje de las tasas en el contexto de una relación de razones.
6.RP.3 Utilizan el razonamiento sobre las razones y tasas para resolver problemas matemáticos y del mundo real, por ejemplo, al razonar sobre tablas de razones equivalentes, diagramas de cintas, diagramas de rectas numéricas dobles, o ecuaciones.
7.RP Razones y relaciones proporcionales
7.RP.1 Calculan razones unitarias relacionadas con proporciones de fracciones, incluyendo relaciones de longitud, áreas y otras cantidades medidas en unidades similares o diferentes.
7.RP.2 Reconocen y representan relaciones de proporcionalidad entre cantidades.
7.RP.3 Utilizan relaciones de proporcionalidad para solucionar problemas de pasos múltiples, sobre razones y porcentaje.

Math Snacks Game Guidelines

  1. We know you may not have time to play the game all the way through. Play through at least the first level, and watch the Gameplay video for each one, to get an understanding of what changes from level to level.
  2. Watch the Teaching video for each game. Each is shorter than 10 minutes, and gives really important strategies for teaching with the game, and engaging students in follow up activities to help them apply what they’ve learned.
  3. Secure lab time and secure the proper number of computers or iPads for students. All games and animations are available online. Ratio Rumble, and Pearl Diver are also on the iPad. Most games will take 2-3 hours for students to play.
  4. Games can be played in different ways: students can play individually, in pairs, in small groups or in one large group using a Smartboard, depending on the technology available in your classroom or computer lab.
  5. Don’t be afraid to let the game teach. Math Snacks games aren’t designed to measure what your students already know, but to give students the chance to understand concepts. They won’t succeed at every level their first time playing, and they aren’t supposed to. Let your students make mistakes, talk with each other, create strategies and learn from those mistakes.
  6. Refer to the Teaching With guide for each game for more recommendations.